Ceza Hukuku

Yeni Malikin İhtiyacı Nedeniyle Tahliye

28 Nisan 2018 — Gözde Dolan Erzurumlu

KİRACISI BULUNAN TAŞINMAZIN DEVRİNİN SONUÇLARI

(YENİ MALİKİN İHTİYACI NEDENİYLE TAHLİYE)

Kiracınızın oturmakta olduğu evi başka birine sattınız ya da kiracısı olduğunuz taşınmaz bir başkasına satıldı yahut içerisinde kiracı oturan bir evi satın aldınız. Bu durumda haklarınız nelerdir? Hangi hukuki yollara başvurabilirsiniz?

6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu’n yürürlüğe girmesiyle, taşınır ve taşınmaz kiralarına ilişkin hususlara, Türk Borçlar Kanunu hükümlerinin uygulanacağı hükme bağlanmıştır.

İlgili düzenlemelere göre; kira ilişkisinin kurulmasından sonra; kiralanan herhangi bir sebeple el değiştirmiş ise; kural olarak yeni malik kira sözleşmesinin tarafı olur. Ancak; yeni malikin ya da yasada sınırlı sayıda belirtilen kişilerin  konut  ya da işyeri ihtiyacı nedeniyle tahliye davası açılması ve kiracının tahliyesinin istenmesi mümkündür. Ancak; hak düşürücü sürelere ve usulün tam olarak yerine getirilmesine  dikkate edilmelidir.

İlk Yol:

• Kira konusu taşınmazın yeni malik tarafından edinildiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde kiracıya yazılı ihtarda bulunulmalı
  • Kira konusu taşınmazın devrinden itibaren 6 ay içinde tahliye davası açılmalıdır.

İkinci Yol:

• Yeni malikin kira sözleşmesinin bitiminden itibaren bir ay içerisinde tahliye davası açmasıdır.

6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu’nda:

“Kiralananı sonradan edinen kişi, onu kendisi, eşi, altsoyu, üstsoyu veya kanun gereği bakmakla yükümlü olduğu diğer kişiler için konut veya işyeri gereksinimi sebebiyle kullanma zorunluluğu varsa, edinme tarihinden başlayarak bir ay içinde durumu kiracıya yazılı olarak bildirmek koşuluyla, kira sözleşmesini altı ay sonra açacağı bir davayla sona erdirebilir.

Kiralananı sonradan edinen kişi, dilerse gereksinim sebebiyle sözleşmeyi sona erdirme hakkını, sözleşme süresinin bitiminden başlayarak bir ay içinde açacağı dava yoluyla da kullanabilir.” Denmektedir.”

Ek Savunma Hakkı Nedir?

Güvenlik Soruşturması ve Memuriyet

Ceza Hukukunda Kast ve Taksir

Tedip Hakkı – Yargıtay Kararı

CEZA MUHAKEMESİNDE iKRAR BAĞLAYICI MIDIR?

Kumar Oynanması İçin Yer ve İmkan Sağlanması Suçu

Uyuşturucu Madde Kullanma Suçu – Erteleme ve Etkin Pişmanlık Halleri